Wszystko, co powinieneś wiedzieć o marketingu

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o marketingu

Ponad 50 lat temu wymyślono nowe pojęcie – marketing. Od tamtego czasu eksperci starają się tworzyć nowe koncepcje, a specjaliści w firmach oraz w outsourcingowych agencjach zajmują się realizacją. Dzisiaj każda firma, która chce rozwijać się dobrze, musi na poważnie zajmować się sprawą szeroko rozumianej promocji.

Obok prowadzenia użytecznej strony sieciowej, zarządzania kontem na „Fejsie” oraz kreowania i puszczania przekazów promocyjnych w różnorakich mediach, fundamentalne są systematycznie i prawidłowo prowadzone badania marketingowe (wypróbuj kompleksowa obsługa programów lojalnościowych: www.profill.com.pl/oferta) – secretclient.com. Działalność może prowadzić je samodzielnie, korzystniej jednak jest skorzystać z usług kompetentnej agencji badań.

Badania marketingowe są kluczowe, gdyż przynoszą przedsiębiorstwu sporo fundamentalnych wiadomości. Po pierwsze, w ten sposób można poznać dokładnie obecnych konsumentów. Badania marketingowe (szczegółyo tym – przejdź do serwisu www.rathgeber.pl/) pozwalają na zobaczenie ich wymagań, a również ukazują zdania na temat towarów oraz wskazują, jaką renomą cieszy się firma. Po drugie, badania satysfakcji

obrazek

klientów oferują firmie podstawową wiedzę na temat tego, jak usprawnić produkty albo usługi, by konsumenci byli potem z nich zadowoleni. Po trzecie, umiejętnie przeprowadzone badania marketingowe dają stabilną podstawę do tworzenia przynoszących korzyść kampanii promocyjnych. To bardzo istotne, bo przekazy reklamowe muszą być tworzone dla konkretnych grup społecznych, by były efektywne.

Interesującym rodzajem badań jest tzw „tajemniczy klient”, dzięki któremu można zbadać jakość obsługi klienta w przybytkach detalicznych bądź usługowych przedsiębiorstwa. W tej sytuacji nie są badani aktualni lub potencjalni konsumenci, a obsługa. Wytrenowany człowiek agencji badań kieruje się do danego miejsca, gdzie nabywa jakiś towar albo korzysta z usługi.

Zatrudnieni tam wiedzą, że jest to audytor. Tak tajemniczy klient zbiera wartościowe informacje na temat tego, jak obsługują pracownicy firmy.

Więcej na