W jaki sposób przeanalizować satysfakcję klienta?

W jaki sposób przeanalizować satysfakcję klienta?

Dużo biznesów jest zamykanych nie z powodu kryzysu gospodarczego. Jeżeli w powiedzmy Warszawie albo Poznaniu działa znacząca liczba lokali gastronomicznych, które potrafią się utrzymać przez wiele lat, w razie biznesowej klęski, w żadnym wypadku nie należy zakładać, że to nie jest głównie nasza wina.

Pracownicy podczas pracy w biurze

Autor: Jim Larrison
Źródło: http://www.flickr.com
Wiadoma kwestia: wielka duma powoduje, iż pewnie będziemy woleli krytykować podatki, gust przeciętnego Polaka, lecz bądźmy poważni: jeśli już podejmujemy rękawice, weźmy odpowiedzialność za wszystko. Zresztą to ma bardzo duży sens biznesowy, no motywacyjny…

W jaki sposób zatem spowodować, że prowadzone przez nas przedsięwzięcie biznesowe będzie na sporo wyższym poziomie? Należy jeszcze przed otworzeniem firmy, optymalnie, zlecić niezbędne badania rynku, które bez wątpienia są bardzo efektywne. Przykład – niewielkie miasto położone na Mazurach, a chociażby Olecko. Chcielibyśmy założyć interes restauracyjny, ale całkowicie nie wiemy jaka Restauracja (restauracja Manufaktura Łódź) ma okazję bezproblemowo działać w tak niewielkim mieście, które jakby nie patrzeć nie należy do bogatych.

Ludzie w pracy

Autor: Jim Larrison
Źródło: http://www.flickr.com

Na szczęście dzięki właśnie odpowiednio poprowadzonemu badaniu rynku będziemy mogli spowodować, że przekonamy się, która kuchnia jest w tym momencie pożądana. Trzeba uważać bardzo na grupę docelową, ponieważ jeżeli natrafimy na sympatyków sushi, w znaczących ilościach, to się potem bardzo zdziwimy, gdy najzwyczajniej w świecie spostrzeżemy, iż sushi to biznesowy niewypał. Kiedy już interes będzie otworzony, w zasadzie będzie się nawet nieźle kręcił, nie można na 100% zakładać profitu trwającego całe dekady. No cóż, tak rewelacyjnie to nie jest.

To zależy od typu prowadzonego biznesu, ale czymś bardzo skutecznym jest badanie satysfakcji klienta. Jednakże zważajmy na to, iż nie we wszystkich przypadkach czymś możliwym jest to by wypytywać ludzi o to jaką gwarantujemy im jakość usług. Bo nie każdy może w ogóle przeprowadzić takie badania w nieirytujący sposób. No przynajmniej niektórzy ludzie mogą w skrajnych przypadku odwrócić się od nas. Zatem badajmy klientów z głową, a może nie będzie katastrofy.