Techniki sprzedażowe – odpowiednia obsługa klienta

Techniki sprzedażowe – odpowiednia obsługa klienta

Podstawą każdego biznesu jest nabywca. Stąd też bardzo istotne jest nie tylko jego pozyskanie, ale również przytrzymanie przy sobie. Aktualna sytuacja na świecie nie jest zbyt ciekawa. Kolejne narody bankrutują, a ludzie wychodzą na ulicę, protestować przeciwko bezrobociu. W takich niepewnych czasach bardzo trudno kierować firmą. Jedynie odpowiednie podejście do konsumenta jest w stanie uchronić nasz biznes przed upadkiem.

Warto także pamiętać o efekcie szminki. W dobie kryzysu ludzie nie mają już dużo do stracenia, dlatego kupują produkty drogie. Ponieważ muszą oszczędzać pieniądze, wolą zapłacić więcej za porządną rzecz, która będzie im służyła na dłużej.

zakupy

Autor: Vanguard PR
Źródło: Vanguard PR

Niezwykle ważna jest także odpowiednia obsługa klienta. Tyczy się to przede wszystkim wszelkich punktów usługowych. Stąd też wielu właścicieli sklepów opracowuje uogólniony system obsługi klienta, który jest potem wykorzystywany w każdym sklepie. Jest to dokładny scenariusz, który opisuje większość prawdopodobnych sytuacji, które mogą się przytrafić podczas obsługi klienta. Opisuje on poszczególne etapy, a także pokazuje sprzedawcom, co powinni zrobić i co muszą powiedzieć. Rzecz jasna, jest to jedynie szkielet, na podstawie którego każdy pracownik powinien wyrobić sobie indywidualny system obsługi klienta.

Na papierze wszystko jest piękne, ale nie zawsze znajduje to odbicie w rzeczywistości. Nie każdy z naszych pracowników urodził się doskonałym sprzedawcą, dlatego naszym obowiązkiem jest pomoc tym osobom, które nie dają sobie rady z klientem. Odpowiednie szkolenia sprzedaż mogą pomóc naszym pracownikom przekroczyć wewnętrzne przeszkody, a także odkryć w sobie nieznane dotąd umiejętności. Uczą one najlepszych technik sprzedaży, a także umiejętności przekonywania, tak koniecznej w tej branży. Oddziałują one na rezultaty pracy, co błyskawicznie przekłada się na nasze zyski. Powinniśmy też zorganizować takie szkolenia dla kierowników. Nasi menedżerowie zdobędą nowe, niezbędne umiejętności, jak na przykład odpowiednie kierowanie pracownikami, czy zarządzanie zadaniami.