Sprawdzone sposoby na sprawdzenie swoich pracowników

Sprawdzone sposoby na sprawdzenie swoich pracowników

Klient jest najbardziej znaczący – w końcu możemy tak naprawdę zainwestować ogromne pieniądze w biznes, marketing, etc., lecz to na nic, jeśli najzwyczajniej w świecie sprzedawane przez nas towary / świadczone usługi, nie będą charakteryzowały się świetnym poziomem.

zakupy w sklepie

Autor: podoboq
Źródło: http://www.flickr.com
Można powiedzieć, że choć bardzo często realia są takie, iż klienci nie umieją pokazać kultury, generalnie są bardzo irytujący, to dopóki dopóty możemy zarobić właśnie na nich spore profity, musimy traktować ich jak niemal jakiegoś króla. Choć oczywiście bez zbędnej przesady, bo to nie Wersal.

Trzeba także uczulić swoich pracowników – w szczególności w przypadku sklepów poziom obsługi klientów odgrywa bardzo dużą rolę. Nierzadko panie w sklepie, przede wszystkim przedstawicielki płci pięknej pracują w sklepach, na nieszczęście najzupełniej nie orientują się w jaki sposób obsłużyć klientów. Nie orientują się albo najzwyczajniej w świecie całkowicie olewają własne obowiązki zawodowe! Zatem nawet jeśli szef dba o klienta, nie będzie to możliwe, bo jego pracownicy inaczej podchodzą do tematu obsługi klienta. Na całe szczęście jakość obsługi klienta bezproblemowo można znacznie ulepszyć, to coś pewnego!

W jaki sposób? No cóż, może owa metoda jest nieco kontrowersyjna – jednak zasadniczo rozchodzi się o to, aby wiedzieć jak wielce ważne jest dbanie o sprawdzanie własnych pracowników. Jeżeli nasz pracownik (rekomenduję zestaw szkoleniowy: zarządzanie strategiczne Franklin Covey) będzie orientował się, że wśród wszystkich klientów ukrywa się ten, który niejako jest „podstawiony”, z całą pewnością będzie mocniej przykładał się do codziennych obowiązków zawodowych. To niemalże pewnik.

Generalnie usługi takie jak mystery shopper są ostatnimi czasy coraz bardziej powszechne. Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że jeżeli nie chcieliby dopuścić do słabego postrzegania własnych pracowników przez ludzi, muszą skorzystać z takowych sztuczek. A zresztą nie chodzi tylko o kulturę swoich pracowników, lecz również przygotowanie teoretyczne. Któż to wie, może sporo w tym momencie naszej winy, bo całkowicie zignorowaliśmy kwestię dbania o przeszkolenie każdego pracownika? Dbajmy zatem o każdy detal, a dzięki temu mystery shopping sprawi, że będziemy wiedzieli, że dosłownie wszystko w naszej firmie jest dobrze prowadzone.

Źródło www.secretclient.com