Reklama w centrach miast- czy szpeci miasto, czy powoduje, że miasto jest bardziej barwne?

Reklama w centrach miast- czy szpeci miasto, czy powoduje, że miasto jest bardziej barwne?

W większych miastach w kraju ciągnie się dzisiaj dyskusja nad przyszłością reklam w centrach miast. Wiele placów głównych, starówek, starych kamienic czy zabytkowych zespołów zabudowań, w przyziemiach których mieszczą się lokale usługowe, są w dzisiejszych czasach zbytnio przysłonięte reklamami. Reklamy są różnych wielkości, wykonane w różnych stylach, często wręcz, pozbawione stylu, nieraz również i niechlujne. W ogóle wygląda to wszystko bardzo źle, psując architektoniczny krajobraz pięknych, zabytkowych obszarów miasta.

Reklama bilboardy

Źródło: flickr.com

Prekursorem takich rozwiązań w Polsce jest miasto Kraków, które otworzyło terytorium o ograniczeniach w wystawianiu reklam. Przestrzeń obejmuje zwłaszcza ścisłe centrum miasta, i ma powierzchnię ok 96 ha. Zostały tam przede wszystkim ustandaryzowane szyldy, kolorystyka i stylizacja reklam. Nie wiszą tam obecnie wielkie billboardy (billboardy Kraków – sprawdź tutaj) na całą kamienicę. Miasto odzyskało dawną tkankę miejską i formę starówki.

Nad analogicznym rozwiązaniem pracują też urzędnicy Wrocławia, którzy chcą, wzorem Krakowa, utworzyć w centrum miasta park kulturowy- wrocławski mógłby obejmować teren o obszarze ok 210 ha. Obok samych reklam, z obszaru chronionego powinny zniknąć także tzw. „chodzące tablice”, przyczepy reklamowe zalegające na chodnikach. Do użytku przedsiębiorcom będą w dyspozycji słupy reklamowe, czy inne nośniki.

Miasto bez wątpienia zyska na podobnym rozwiązaniu, bo odzyska dawny urok- lśnić nim będą ładne kamienice w zabytkowym obszarze. Reklamodawcy będą dalej wszakże mogli korzystać z usług agencji reklamowych. Reklamy będą mogli rozwiesić na popularnym nośniku reklam, jakim jest billboard.

bilboard

Źródło: flickr.com

Rozważyć można fakt, że jest druga strona medalu- sporo kamienic, dzięki wieszaniu na ich elewacjach reklam, zbiera pieniądze na remont. Zarządcy tego rodzaju budynków będą musieli znaleźć pieniądze [produkty finansowe] gdzie indziej. Zupełnie inaczej również wygląda sprawa obiektów, których urok, aby być subtelnym powiem, jest głęboko ukryte. Bywają bowiem takie budynki, które mimo wszystko korzystają dzięki przysłonięciu ich całej fasady reklamą- kolorowym obrazkiem skłaniającym nas do skuszenia się na nowy wyrób, zasmakowaniu luksusu, dopuszczeni do siebie pięknych przedmiotów itp- wszystkiego czym agencje reklamowe nas na co dzień karmią.

Czy tego typu tematy Cię absorbują? Raźno zatem kliknij tutaj – ta użyteczna strona (http://www.psycholog-wroclaw.com/psychoterapia-pytania-odpowiedzi) bez wątpienia także bardzo Cię zainteresuje.