Programy lojalnościowe jako zachęta konsumentów – zobacz, w jaki sposób takie systemy powinno się tworzyć

Programy lojalnościowe jako zachęta konsumentów – zobacz, w jaki sposób takie systemy powinno się tworzyć

Marketing relacji to sposób komunikowania się jednostki z jakimkolwiek indywidualnym odbiorcą. Tematykę komunikatu ma możliwość wyznaczać asortyment artykułów i usług świadczonych przez daną firmę. Zamysłem, dla jakiego podejmowany jest marketing relacji jest stały, nieprzerwany rozwój długoterminowej relacji pomiędzy odbiorcą z zyskiem dla obu stron. Marketing relacji tworzy niedostrzegalną więź, jaka przekłada się na osiągnięcie realnych pożytków przez firmę.

Efektywność rynkowa jednostek jest uwarunkowana w koncepcji marketingu relacji, od nawiązania partnerskich stosunków z uczestnikami rynku, nie wyłącznie z klientami, ale również strategicznymi partnerami w biznesie.
Firmy szukają ciągle oryginalnych sposobów do budowania korzystnych stosunków i więzi z klientem. Więcej w artykule

Prawidłowo projektowany i zorganizowany zapewnia realizacje niemal każdego z zamierzonych zamysłów. Program lojalnościowy przybiera przeróżne postaci, dobrane do indywidualnych modeli biznesowych. Przybiera różną postać w zależności od charakteru uczestników projektu. Dla każdej grupy zestawiane są odpowiednie mechanizmy nagradzania, zależne od przyzwyczajeń transakcyjnych odbiorców.

wyprzedaż

Źródło: blog.inspira.com

Najpopularniejszą odmianą programów lojalnościowych jest program punktowy. Program ów polega na kumulowaniu punktów na poszczególnych kontach uczestników projektu, a w następnej kolejności wymianie ich na nagrody rzeczowe z katalogu nagród. Programami lojalnościowymi są także programy rabatowe. Są to upusty na następne sprawunki przypisywane po osiągnięciu należytego stopnia zakupowego.

Lojalny konsument jest autentycznym skarbem dla każdego przedsiębiorstwa. Takiego konsumenta winno się w miarę możliwości uhonorować, by poczuł się doceniony. Jego usatysfakcjonowanie powinno być najważniejsze dla sklepu, albowiem prawa marketingu wyraźnie wskazują, że jeden oddany odbiorca jest warty dla firmy o wiele więcej, niż dziesięciu nowych.
Program lojalnościowy można wykorzystywać nie tylko w stosunku do konsumentów, lecz również wobec pracujących. Pracodawca ma możliwość podpisać umowę z odrębnym przedsiębiorstwem na świadczenie ustalonych usług. Więcej informacji na stronie