Elementy strategii PR

Głównym elementem dla stworzenia wszystkich strategii jest szczegółowa analiza. W przypadku firmy analizuje się jego aktualną sytuację, przewidywania na przyszłość, a także problemy i zagrożenia. Dopiero po drobiazgowej analizie sytuacji aktualnej można zacząć opracowywać plan, czyli właściwą strategię. Ważną grupę w strategii public relations stanowią relacje z mediami (media relations). Jak sama nazwa wskazuje, oznacza to posiadanie nieprzerwanego i pozytywnego kontaktu z dziennikarzami. Kontakty takie w rezultacie mogą doprowadzić do tworzenia korzystnego obrazu firmy w środkach masowego przekazu. Odbywa się to najczęściej poprzez sporządzanie różnorodnych tekstów, na przykład wywiadów, w mediach. Kolejnym ważnym elementem strategii public relations są programy wizerunkowe. Opierają się one najczęściej na organizowaniu przez przedsiębiorstwa konferencji dotyczących ich działalności. Dzięki temu przedsiębiorstwo ma możliwość przedstawienia się od dobrej strony.
Szkolenia

Z powodu dużego zainteresowania kwestiami związanymi z public relations, rośnie zapotrzebowanie na rozmaite szkolenia w tym zakresie. Szkolenia dla menedżerów organizowane są przez różnego typu firmy i instytucje. Ich tematyka jest zróżnicowana. Niektóre kursy są dofinansowywane z funduszy europejskich, inne są w całości płatne. Z pewnością jednak dobrze jest takie szkolenie odbyć, ponieważ umiejętności na nich nabywane są ogromnie przydatne we współczesnym świecie. Kursy (korepetycje z niemieckiego) takie odbywają się w każdym dużym ośrodku miejskim.