Pozyskanie i utrzymanie konsumenta bywa o wiele prostszym zadaniem, jeżeli tylko właściciel sklepu zdecyduje się na przeprowadzenie badań marketingowych

Pozyskanie i utrzymanie konsumenta bywa o wiele prostszym zadaniem, jeżeli tylko właściciel sklepu zdecyduje się na przeprowadzenie badań marketingowych

Pozyskanie usługobiorcy proste nie jest, lecz o wiele bardziej wymagającym zadaniem staje się przekonanie go o tym, żeby nie rezygnował z oferowanych usług albo sprzedawanego towaru. Najgorszą sytuacją jest zrażenie do siebie kupujących, co zresztą wbrew pozorom nie bywa rzeczą zbytnio trudną. Wystarczy, że pracownik działu sprzedaży ma gorszy dzień i zwróci się do elegantki w mało kulturalny sposób i nieszczęście gotowe.

emarketing

Autor: flickr.com

A pracownicy działów marketingu przestrzegają: jeden zrażony klient (strona internetowa) potrafi nieźle namieszać. Przecież może poinformować za pośrednictwem mediów społecznościowych wszystkich kolegów o tym, gdzie nie warto robić zakupów.
Mając na uwadze wyżej wymienione informacje, wiemy już dlaczego wiele butików decyduje się na badanie satysfakcji klientów.

Dzięki tym badaniom można z jednej strony poddać analizie jakość wystawionych na sprzedaż artykułów, a z drugiej poznać, co o sprzedawcach sądzą kupujący przekraczający próg sklepu z konfekcją damską. Jeżeli badania (więcej na ten temat tutaj) marketingowe pokażą, że konkretne miejsce nie jest postrzegane jako profesjonalne, to najwyższy czas na wprowadzenie zmian. Nie warto w takim przypadku zasypiać gruszek w popiele, bo taka opieszałość grozi utratą tych najbardziej oddanych klientów.

Właściciele dużych sklepów rzadko zatrudniają osób, które byłyby w stanie przeprowadzić badania marketingowe – . To zadanie prawie zawsze porucza się fachowcom, czyli osobom zatrudnionym w agencjach marketingowych. To oni dysponują właściwymi narzędziami do wykonania określonych powyżej zadań. I co więcej, mogą także wskazać rozwiązania, które należy wcielić w czyn, aby podnieść zyski ze sprzedaży.

klient

Autor: Matti Mattila
Źródło: http://www.flickr.com

Badanie satysfakcji klientów może przebiegać na różne sposoby. Jeśli tylko wejdziemy na strony internetowe firm zajmujących się wykonywaniem takich zadań, to przekonamy się, że lista bywa całkiem długa. Chociaż dużo pojęć należy do grupy mało rozpoznawalnych, to raczej nikt nie powinien mieć żadnych kłopotów z ich zrozumieniem. Wszelkie terminologie, od mystery shopping zaczynając, a na badaniach panelowych finalizując, bywają dokładnie opisane, żeby każdy zainteresowany nie musiał szukać dodatkowych wyjaśnień. Wystarczy zatem wybrać najwłaściwsze typ badania, a w tej czynności na pewno pomogą pracownicy agencji marketingowych.