Polecane prezenty, czyli w jaki sposób budować pozytywny wizerunek własnej marki.

Polecane prezenty, czyli w jaki sposób budować pozytywny wizerunek własnej marki.

Współczesne budowa obrazu firmy, której jesteśmy pracownikiem czy też właścicielem, nie polega tylko na promowaniu naszego towaru czy też usługi, ale bardzo liczy się także to, jak jest ona odbierana przez naszych klientów. Wpływa na to całkiem duży szereg elementów.Dla dobrze działającej firmy ważkie jest to, aby przez cały czas mieć najlepszy kontakt z danym klientem.

firmowy kosz upominków

Autor: Canto alla Moraia
Źródło: http://www.flickr.com

Inne firmy, które współpracują z nami od długiego czasu są istotne z tego względu, że dzięki nim posiadamy przecież zapewniony regularny dochód, gdyż zwykle jest tak, iż usatysfakcjonowany klient nie będzie szukał nowej firmy, tylko znów zwróci się do tej, która już kiedyś rzetelnie zrobiła powierzone zadania albo sprzedała produkt, z którego jest zadowolony. Ważne jest, aby w naszej firmie był ktoś, kto prowadzi cały czas tego samego klienta. Jest to o tyle ważkie, iż taki klient będzie miał swojego opiekuna w naszej firmie i to z nim będzie mógł się zawsze kontaktować w przypadku jakiejś potrzeby albo zapytania. To jeden z istotnych elementów budowania więzi pomiędzy nami a naszym klientem. Świetnie widziane są również chwile, w których nasz klient dostaje od firmy jakiś prezent firmowy. Nie musi to wcale być nic niespotykanego, nierzadko wystarczy przecież jakiś nieduży nawet gadżet, komplet do pisania (zobacz również – długopisy grawerowane) lub jeżeli dysponujemy sporym budżetem reprezentacyjnym, to mogą być to napoje alkoholowe. Natomiast dla tych, którzy z nami najdłużej współpracują, sprezentujemy przykładowo znakomity koniak, długoletnią whisky lub może to też być nalewka cytrynowa – więcej informacji . Świetnie jest nie zapominać o tego rodzaju prezentach.

wizerunek firmy

Autor: Enterprise Minnesota
Źródło: http://www.flickr.com

To bardzo przyjazne gesty, podtrzymujące nasze relacje pomiędzy klientem a firmą oraz stwarzają dobry obraz firmy z klasą. Szczególnie dobrze jest także przypominać o sobie w momencie świąt. Jakiś niewielki upominek świąteczny dla firm, z którymi współpracujemy, będzie najlepszym świadectwem naszej troski o klienta. Tak więc jeśli mamy firmę albo jesteśmy pracownikami odpowiedzialnymi za kontakty z klientem, to nie zapominajmy i uwzględniajmy w naszej działalności takie nieduże nawet gesty w postaci prezentu. Czasem nawet nieduży prezencik będzie lepszym dowodem uznania dla klienta niż piękne słowa.

Sprawdź także –