Otwieramy sklep spożywczy

Otwieramy sklep spożywczy

Lokalne osiedlowe sklepy, są częstokroć alternatywą dla obszernych sklepów. Mimo, że są trochę droższe, możesz w nich znaleźć tak produkty codziennego użytku jak i te „ekologiczne” i z wyższej półki.

malowidło - sklep

Autor: Gordon Joly
Źródło: http://www.flickr.com

Nierzadko na taką formę działalności decydują się obcokrajowcy, którzy w ten sposób wyprzedają jak też promują swe rodzime wyroby jak też frykasy. Praktyka ujawnia, iż niejednokrotnie sukces pierwszego marketu czy punktu ekspresowo przeobraża się w renomowany biznes sieciowy – -> zobacz więcej. Bazując na zdobytej praktyce przy otwieraniu pierwszego sklepu i ciesząc się renomą w jednym miejscu, przedsiębiorcy nieraz idąc za ciosem otwierają własne kolejne sklepy. Mając tym samym dobry wyrób, pomysł na interes a także dużo motywacji można w perspektywie paru do parunastu miesięcy stworzyć swą własną mini sieć. Jej wielkość i zasięg to już wyłącznie kwestia zapału i rozmachu biznesmena.

Pierwsza rzeczą, z jaką mierzą się przedsiębiorcy chcąc uruchomić zwykły sklep (Kliknij Tutaj ) jest szereg formalności, które trzeba spełnić.

sklep - fotogram

Autor: Magic Madzik
Źródło: http://www.flickr.com

Przed rejestracją firmy trzeba dokonać doboru jej formy prawnej a także formy opodatkowania. Przed zaczęciem sprzedaży poniektórych artykułów wymagane jest otrzymanie zezwolenia. Wyjątkowe rodzaje koncesji założone są dla napojów alkoholowych. Przy zakładaniu działalności w formie osiedlowego sklepu spożywczego będzie istniała nieodzowność kupna kasy fiskalnej, co tworzy koszt rzędu co najmniej 600-1000 zł. Później musimy zakupić wagę jak też meble chłodnicze jeśli chcemy wyprzedawać owoce i jarzyny, czy mięso oraz wędlinę. Prosta waga elektroniczna to koszt około 800 zł. W następnej kolejności, sklep (odkryj serwis) trzeba wyekwipować w ladę sklepową, półki i komory chłodnicze czy lodówki stojące. Na oprzyrządowanie lokalu wydamy mniej więcej 4-5 tys. zł. Można oszczędzić, nabywając używane meble do marketu. Wielki nakład pieniężny pociągnie za sobą konieczność zakupienia produktów – nawet 10 tys. zł, jednak pieniądze te należy potraktować jako inwestycję w swą działalność.

Zaczynając od własnego marketu pod uwagę musimy wziąć szereg uwarunkowań prawno-administracyjnych, zmierzyć się z wieloma urzędami i przejść przez ciąg procedur prowadzących do wytęsknionego sukcesu (komory chłodnicze są idealne na upały).