Obsługa klienta – bardzo ważna w handlu

Obsługa klienta – bardzo ważna w handlu

W biznesie najważniejsza jest obsługa klienta na najwyższym poziomie. Nie bez przyczyny mówią w tej branży, że „klient- nasz pan”. To właśnie zdanie konsumenta jest dla handlowców najważniejsze.

Stąd też wszyscy kierownicy różnych sklepów dokładają wszelkich starań, by w ich sklepach jakość obsługi klienta była jak najlepsza.

tajemniczy klient

Źródło: http://www.sxc.hu/

Z pewnością, każdy, kto na co dzień ma do czynienia z różnymi klientami, zdaje sobie sprawę z tego doskonale, co się stanie, jeśli się nie spełni jego oczekiwań. Zdenerwowany klient zaczyna kłótnie, wygraża pracownikom punktu lub wykrzykuje, że naskarży szefostwu. Najczęściej te wszystkie zachowania następują jednocześnie. Aby uniknąć takich nieprzyjemnych sytuacji, należy szkolić swoich pracowników jak obsługiwać klienta.

Czy masz więcej pytań? (http://www.sklep.oemtuning.pl/gadzety-i-akcesoria) Nie krępuj się! My zapewne docenimy nawet najmniejszą próbę prowadzenia debaty. Zatem oczekujemy na opinie od Ciebie.

Każda branża jest specyficzna i wymaga zupełnie innego podejścia do klienta. Jeżeli jednak mówimy o punkcie usługowym, to mamy do wykorzystania bardzo wiele metod, którymi możemy zyskać zaufanie klienta.

Właściciel sklepu dla własnego dobra powinien zarządzić w swej sieci obowiązkowy standard obsługi klienta. Z kolei dla sprzedawców powinna to być swoista święta księga.

kolejka w sklepie

Autor: Beverley Goodwin
Źródło: http://www.flickr.com

Jest to plan, który pokazuje krok po kroku poszczególne części obsługi. Należy tam umieścić mnóstwo możliwych opcji, które mogą się wydarzyć w trakcie obsługiwania klienta. Jednak jest to jedynie szkielet, na którym pracownik musi sam sobie wypracować indywidualny styl obsługi.

Aby sprawdzić, czy nasi pracownicy trzymają się naszych standardów, istnieje dużo instrumentów marketingowych. Jednym z nich jest tajemniczy klient. Jest to osoba, którą zatrudnia kierownictwo. Odwiedza ona wybrane punkty, gdzie zachowuje się jak przeciętny klient i działa zgodnie z wcześniej ustalonymi wytycznymi.

Zazwyczaj ma ze sobą ankietę, którą następnie, zależnie od standardu obsługi, zapełnia. Dla kierowników sieci jest to doskonała możliwość, aby dowiedzieć się, jak swoje zadania wykonują ich sprzedawcy. To również moment, aby zastanowić się nad najczęściej popełnianymi błędami, po to, by je naprawić w najbliższej przyszłości.