Marketing relacji sprawdza się fantastycznie

Marketing relacji sprawdza się fantastycznie

Do tej pory w marketingu działo się tak, że wszyscy kontrahenci okazywali się oznaczani w identyczny sposób, zatem oferta która do nich docierała była taka sama. To powodowało, że tylko malutka grupa odbiorców oferty okazywała się nią wręcz zainteresowana i decydowała się na wykorzystanie z niej.

infographic about marketing

Autor: Shawn Campbell
Źródło: http://www.flickr.com
Jeżeli ktoś nie miał małych dzieci, to nie wymagał pieluch, czy smoczków, tak samo jak ktoś nie posiadający samochodu nie wymagał opon na sezonową zmianę. Na szczęście eksperci od marketingu szybko się zorientowali, że do każdego klienta trzeba wychodzić z indywidualną ofertą, która będzie jak najmocniej dopasowana do jego oczekiwań.

Marketing relacji sprawdza się fantastycznieJeśli kupujemy w jakimś sklepie, a do tego jeszcze zgodziliśmy się na otrzymanie karty na rabaty, dzięki której możemy otrzymywać różnorakie podarunki, to market ma szansę uważnie śledzić nasze zakupy i sprawdzać, co kupujemy. Dzięki temu wie, jakie materiały przeważnie znajdują się w naszym koszyku, a więc ma szansę zaproponować takie obniżki lojalnościowe, które będą zawierały te artykuły po które przeważnie sięgamy. Takie zachowanie to marketing relacji, zwany inaczej partnerskim, który wymusza na marketach rzetelne poznanie osobistych wymagań klienta i jak najpilniejsze odpowiadanie na nie, przez co będzie on jeszcze mocniej lojalny i zadowolony z oferty, która istnieje mu przedstawiona, ponieważ jest spore prawdopodobieństwo, że zdecyduje się z niej wykorzystać. Czytaj dalej

Market prędko odnotuje oczekiwane rezultaty
Choć wykonanie takiego marketingu ma szansę się łączyć na początku z różnymi problemami, to jednakże market prędko zauważy upragnione dochody oraz dowie się, że wykonanie takiego marketingu było najlepszą decyzją.

Czy prezentowany materiał Cię zainteresował? W takim przypadku zobacz inny oryginalny tekst, który również posiada interesujące informacje.

Im lepiej będzie się odpowiadało na wymagania klientów, tym znaczniejsza będzie szansa, że większość zakupów będą oni wykonywali właśnie w konkretnym sklepie, co znacznie przełoży się na jego miesięczne zyski. Autor