Lojalność klienta zawsze w cenie

Lojalność klienta zawsze w cenie

Grubość naszych portfeli rośnie w szybkim tempie. Nie od przypływu pieniędzy, niestety. Oprócz papierowych banknotów i pobrzękujących monet, coraz częściej portfel wypełnia coś innego. I żeby to były, chociaż dokumenty. Też nie. Zwykle to kolejne karty do galerii, które mają z nas zrobić lojalnego klienta. Dzięki temu fragmentowi plastiku to w konkretnym, a nie kolejnym sklepie, mamy zrobić zakupy, to w tym a nie w innym miejscu kupimy płytę to na wybranej stacji zatankujemy samochód, to u tego operatora zakupimy abonament , to w tym banku weźmiemy gotówkę, to do tego kina pójdziemy, a nie do konkurencji. Dlaczego?

Bo jesteśmy ich lojalnym klientem, a tym lojalnym klientem czyni nas ten opisany kawałek plastiku. Ma on w sobie nieodgadnioną siłę przyciągania, która nie pozwala nam pójść do innego lokalu niż ten, którego logo mieści się na naszym plastiku. Tak oto w uproszczeniu działa system lojalnościowy. Jego magia działa na nas od dobrych kilku lat.

Ten, kto stworzył program lojalnościowy byłby zapewne do dziś szczęśliwym i bogatym człowiekiem. I pewnie rozumie, jak dobrze nam się przysłużył. Wszystko to w dużej mierze dzięki ludzkiemu stylowi życia: większość ludzi lubi to, co dobre i sprawdzone, dlatego też, jeśli już będzie chciał zostać członkiem klubu lojalnościowego danej firmy, zrobi to z głową. Sklepy zaś widzą w tym okazję do przywiązania klienta na zawsze. Owszem bywają zbieracze, którzy chcą posiadać wypchane portfele, ale jeśli się nie używa tej przynęty jakim jest karta, nie jest atrakcyjny dla sklepu, ponieważ nie daje mu zyskiwać. Tak to, bowiem działa: sklep ma zysk z zakupów robionych przez klienta, ale również umie mu się za lojalność jego wyboru, odpłacić. W praktyce oznacza to, że za firmowymi kartami, kryją się otrzymywane bonusy, które mają skusić nas do przystąpienia do klubu. Członkostwo w klubie ma, zatem swoje nieocenione plusy. Dzięki zakupom u partnera takiego systemu, nasze nagromadzone bonusy przemieniają się w prawdziwe upominki. A kto z nas nie chce dostawać prezentów? A te są naprawdę atrakcyjne: pościeli przez drobne gadżety do domu po luksusowe części komputerowe. Dlatego jeśli jeszcze nie jesteś w żadnym programie lojalnościowym pomyśl, którą firmę znasz i dlaczego, i sprawdź czy nie oferuje takiego premii.

Jeżeli intrygują Cię omówione treści, to wejdź w widoczny link. Pod nim znajduje się bezpłatny dostęp (http://bhp-online.com/ocena-ryzyka-zawodowego-magazynier-p5435) do bardziej dokładnych informacji powiązanych z tym tematem.

Przecież miło jest otrzymywać dodatki za coś, co i tak byśmy kupili.