Jakie mogą być możliwości na poprawę wydajności sprzedaży w placówkach handlowych, jaka jest rola tajemniczego klienta.

Jakie mogą być możliwości na poprawę wydajności sprzedaży w placówkach handlowych, jaka jest rola tajemniczego klienta.

Każda firma handlowa chce, żeby jej produkty i usługi sprzedawały się jak najlepiej. Jednak pomimo wielu wykonanych działań promocyjnych i marketingowych często nie osiąga się zamierzonych celów.

Powodów na to może być dużo, począwszy od nieodpowiedniej reklamy, skierowanej do źle dobranej grupy docelowej, a kończąc na błędach w końcowej obsłudze klientów czy niewłaściwym doborze wystroju i kolorów wnętrz sklepów. Porządnie wykonane badania marketingowe z reguły znajdują przyczyny takiej sytuacji, o ile oczywiście zrobi się je porządnie i ktoś będzie potrafił na ich podstawie powyciągać odpowiednie wnioski.

Czy taka tematyka przykuła Twoją uwagę? Jeżeli tak, to dodatkowo zobacz ofertę acana karma, która odnosi się do omawianej sprawy, zatem zapewne także Cię zaintryguje!

Powinno się je wykonać w różnych obszarach, w tym także przeprowadzić badanie satysfakcji klientów. Wielu marketingowców często o tym zapomina, skupiając się na innych obszarach, a tymczasem powinna to być podstawa, od której się zaczyna. Przecież konsumenci najwięcej powiedzą, co podobało im się w obsłudze, a co wymagałoby poprawy lub wręcz dużej zmiany, o ile oczywiście ktoś w ogóle zechce ich na ten temat spytać.

tajemniczy klient

Źródło: http://www.sxc.hu/

Jednym z obszarów, gdzie w wielu firmach jest wiele do wykonania, jest poprawienie obsługi w sklepie. Niekiedy firmy takie mają wprowadzone regulacje i normy opisujące te kwestie, tylko sprzedawcy je zaniedbują, a niekiedy nie ma nawet tego. I jednak praktyki tego typu szybko odbijają się na wynikach, bo nieprofesjonalny, a tym bardziej niewłaściwie zachowujący się personel może spowodować, że liczba klientów może drastycznie spaść.

Jedną z najbardziej popularnych technik weryfikacji i sprawdzania pracy sprzedawców jest zatrudnienie firmy, która może się zająć weryfikacją ich działania. Do danej placówki wysyłany jest tajemniczy klient, który udając osobę interesującą się zakupem czegoś sprawdza jakość pracy obsługi, podejście do klientów i zakres wiedzy pracowników. Wnioski z tego typu obserwacji przekazywane są następnie do kierownictwa firmy, i dzięki nim da się podjąć działania, jakie będą mogły poprawić i usprawnić pracę załogi w placówkach.