Jakie aspekty należy brać pod uwagę kupując etykiety?

Jakie aspekty należy brać pod uwagę kupując etykiety?

Zdawać by się mogło, że etykieta to wyłącznie naklejka określająca jaką zawartość ma dany pojemnik czy skoroszyt. Nic bardziej mylnego. producenci etykiet muszą brać pod uwagę takie czynniki jak m.

in. typ kleju, materiału czy wielkość.
Ponadto materiały wykorzystane do produkcji, mogłyby różnić się wzajemnie tego typu czynnikami jak choćby elastyczność czy temperatura. Podyktowane jest to specyfiką danej dziedziny, w której etykiety są wykorzystywane. Specyfika realizacji jest odmienna niż w wypadku znanych nam z punktów sprzedaży etykiet, dlatego też oczekiwania także się diametralnie różnią. Jednym z czynników, o których należy pamiętać przy wybieraniu etykiety (odsyłam do tego serwisu) jest wielkość, przy czym etykiety A4 mogłyby być oferowane w postaci arkuszy w tego typu rozmiarze, lecz mieć już wycięte etykietki o mniejszym rozmiarze. Poza tym trzeba mieć świadomość, że wymiary wyrażane są zawsze w postaci szerokość x długość. Jednostka miary to milimetr.
etykiety a4

Autor: Provex
Źródło: Coram Poland

Rozmiar etykiet jest niejako zależny od rodzaju drukarki, jaką posiadamy, ponieważ każda mogłaby być dostosowana do odmiennej szerokości rolek. To, gdzie etykieta będzie wykorzystana, również ma olbrzymie znaczenie. Od takiego czynnika jest zależny surowiec, gdyż każdy może mieć innego typu właściwości. Dla przykładu etykiety papierowe są w mniejszym stopniu odporne niż te foliowe. Poza tym te foliowe dzielą się na różne typy. Surowce wykorzystywane do drukowania etykiet to m.in. polietylen PE czy polipropylen PP lub poliester PET.

Poza tym istotny jest także kształt etykiety (prostokąt posiadający zaokrąglone rogi), typ kleju (łatwoodlepny, mocny oraz zwykły). Istotny jest również odcień etykiet. Mogłyby być one doręczane na rolce albo choćby w arkuszach.