Jak zbadać satysfakcję klientów?

Jak zbadać satysfakcję klientów?

Obecnie każda organizacja prowadzi zaostrzoną konkurencje, dlatego ważny jest dobór właściwego i ,co najważniejsze, jak najbardziej obiektywnego badania marketingowego. Odpowiednie badania marketingowe w ukażą relację między firmą a klientem i w ten sposób oceni się jakość obsługi klienta.

Raport z takiego badania (więcej pod tym linkiem) jest źródłem cennych informacji tylko jeśli jest przeprowadzony i przeanalizowany w odpowiedni sposób. Przyniesie odpowiedzi na temat kierunków postępowania by budować dobrą tożsamość marki, opracowywaniem standardów obsługi i zachowań oraz jakością.

Metoda badania poziomu obsługi klientów

Secretclient.com - badania marketingowe

Źródło: Secretclient.com

Jedną z najważniejszych metod badania (oferta) obsługi klientów jest mystery shopping *więcej informacji tutaj. Przedstawia ona jak przebiega wizyta klienta w wybranym punkcie sprzedaży. To badanie znane jest również pod nazwą tajemniczy klient. Badanie to jest ukryte – pracownik nie wie, że ma do czynienia z tajemniczym klientem. Ta metoda badań marketingowych polega na obserwacji w warunkach naturalnych personelu pierwszej linii firmy usługowej przez przeszkolonego pracownika, zwanego audytorem. Po wizycie w takim sklepie, tajemniczy klient uzupełnia ankietę stworzoną przez firmę. To jest źródło wiadomości interesujące zarząd.

Firmy muszą badać

Potrzeba badania satysfakcji klientów jest bardzo ważna zwłaszcza, gdy firmę spotykają nagłe trudności w postaci słabej obsługi czy spadku sprzedaży. Szczególnie dzięki możliwością metody mystery shopping możliwe jest spojrzenie na firmę z perspektywy klienta, a dzięki uzyskanym wynikom możliwe będzie podniesienie motywacji pracowników. Dodatkowo w obecnych czasach firmy robią wszystko by przyciągnąć i zatrzymać klienta. Dlatego tak ważna staje się obsługa, ponieważ dzięki niej konsument będzie wiedział gdzie zechce coś kupić i czy do tego miejsca powróci.

Źródło: SecretClient.com