Jak utrzymać klienta?

Jak utrzymać klienta?

Już od pewnego czasu głośno jest o przeróżnych programach lojalnościowych czy motywacyjnych. Firmy nierzadko stosują tego rodzaju działania, bo zapewniają tworzenie pozytywnych stosunków z klientami. Programy lojalnościowe wykorzystywane są często, bo to łatwe i skuteczne narzędzie.

Praca, biznesmen

Autor: www.s-lab.pl
Źródło: www.s-lab.pl

Premiowanie zakupów punktami, lub też szansa otrzymania dużego rabatu lub prezentu po dokonaniu zakupów za daną kwotę w odpowiednim czasie – nie generuje to żadnych właściwie kosztów, a wyniki są zazwyczaj wyjątkowo dobre.

Programy lojalnościowe, z którymi spotykamy się najczęściej zwrócone są prosto do użytkownika. To różnego rodzaju zbieranie punktów, ale też loterie, konkursy w internecie, konkursy smsowe itp. Często aktywnie udzielamy się w nich, bo nie oczekuje się od nas ogromnego zaangażowania, ani wysokich nakładów pieniężnych, a zdobyć można dosyć sporo.

Dla kogo programy motywacyjne?

Programy motywacyjne to pewnego rodzaju typ programów lojalnościowych, jednak nie przeznaczona do klienta. Dużo firm zauważyło, że programy lojalnościowe można zastosować, niejako „do wewnątrz”, zaangażować w nie zatrudnione osoby, dystrybutorów czy kontrahentów firmy.

praca

Autor: KIANO
Źródło: KIANO

Takie działania otrzymały własną nazwę – czyli „programy motywacyjne”. Zazwyczaj programy te pozwalają na otrzymanie premii za osiągnięcie określonych poziomów sprzedażowych. Często wykorzystuje się w tym celu systemy pozwalające na zbieranie punktów za realizację celów na pojedynczych kontach zatrudnionych. Po zdobyciu określonej ich ilości można pobrać dodatkowe wynagrodzenie – w formie gotówki, kuponów lub innej. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób zaplanowano program.

Dobrze sprawdzić różne programy lojalnościowe i programy motywacyjne. Jeśli zostaną prawidłowo zaprojektowane i zrealizowane pozwolą na zwiększenie sprzedaży, ale nie tylko. Najważniejsze, co jest się w stanie uzyskać za pomocą takich programów to przywiązanie klientów czy współpracowników do marki. A to jest dla firmy najważniejsze.

Źródło: Profill.com.pl