Fotografia produktowa i jej zalety

Fotografia produktowa i jej zalety

Nie ma dzisiaj skutecznego marketingu bez dobrej fotografii. Porządne i ciekawe zdjęcia to podstawa, kiedy mamy przygotować katalog dla agencji turystycznej, czy lookbook najnowszej kolekcji mebli. Jak wybrać odpowiedniego fotografa?

Nie istnieje dziś efektywnego marketingu bez dobrej fotografii. Porządne i sugestywne fotografie to podstawowy wymóg, kiedy musimy zrobić folder dla agencji turystycznej, czy lookbook ostatniej kolekcji odzieżowej. W jaki sposób znaleźć odpowiedniego fotografa?

Przed tym, jak rozpoczniemyzdecydowane poszukiwania, należy wiedzieć, czego chcemy. Nawet najlepszy fotograf nam nie doradzi, kiedy nie mamyposiadamy własnej idei. Dopiero w takim wypadku można zasięgnąć porady profesjonalisty. Wartościowegofotografa rozpoznamy wtedy, gdy nie będzie nam forsował własnego przekonania, a jedynie udoskonali nasz koncept. Jeśli bowiem ślepo dążymy za fotografem, można otrzymać zdjęcia, które zdecydowanie nie odpowiadają naszym wymaganiom, co w rezultacie wiąże się ze straconymi pieniędzmi. Wiemy przecież, iż profesjonalna fotografia reklamowa w Warszawie, czy w innym dużym mieście w naszej ojczyźnie, nie jest zbyt tania.

Autor: Warszawska Szkoła Fotografii

Dobry fotograf musi posiadać głowę pełną rozwiązań. Reklama musi poruszaćklientów. Fotografia reklamowa także powinna być taka. Rozpatrując oferty kolejnych firm, przeanalizujmy kampanie, które konkretna firma już zrobiła. Zastanówmy się przede wszystkim, czy dane zdjęcie nam się podoba. Potem, skonfrontujmy je z myślą przewodnią reklamy. Zastanówmy się, czy wyobraźnia autora zdjęć nie przekroczyła pewnych granic i czy fotografia rzeczywiście reklamuje przedmiot albo usługę.

Jeżeli tę pracę mamy już za sobą i zdecydowaliśmy się na właściwego współpracownika, podpytajmy go, jak widzi naszą fotografię. Jeśli jego myśl jest tożsama z naszym myśleniem, to możemy zaprosić go do współpracy. Nie zapominajmy, że każda reklama jest szczególna i potrzebuje innej techniki. W inny sposób można fotografować auto, a jeszcze odmiennie talerz z potrawą. Znaczące jest także to, kto zostanie odbiorcątej reklamy. Jeśli mają to być młodzi ludzie, to fotografie powinny zostać zrobione w nowoczesnej stylistyce. Jeżeli zależy nam na starszych klientach, to korzystniej by były tradycyjne. Klienci kupują oczami. Jeśli nasz folder przykuje uwagę klientów, to możemy być pewni, że reklama odniesie sukces.

Z ciekawych fotografów można sprawdzić np. Pphoto, gdzie znajduje się duża galeria sesji.