Działania lojalnościowe

Działania lojalnościowe

Jeżeli chcielibyśmy zarabiać na tym, że robimy ,w któreś miejsc na zakupy powinniśmy wziąć pod uwagę stałego klienta, która jest częścią coraz popularniejszych programów lojalnościowych. A czym tak ogólnie są programy lojalnościowe?

link

Autor: Green Office Engro
Źródło: http://www.flickr.com
Otóż programy tego typu, mają zachęcić klientów do systematycznego robienia zakupów w konkretnym sklepie. Wybrana osoba otrzymuje kartę klienta a przez to otrzymuje też różnego typu obniżki, które nie są dostępne klientom bez takiej karty. Karta ta daje możliwość również na zbieranie punktów, które później możemy wymienić na różne rzecz. To bardzo ciekawe rozwiązanie, bo ludzie uwielbiają dostawać coś za darmo. Chociaż oczywiście na początku trzeba zakupić kilka produktów, to, gdy otrzymuje się tzw. bonus i to porządny, to czują się docenieni. Niektóre sklepy wybierają zbieranie naklejek przez klienta. Klient za zakupy otrzymuje naklejkę, a gdy zbierze określoną ilość punktów otrzymuje określony produkt. Bywa, że jest to książka a czasem naczynie żaroodporne. Ludzie idą do konkretnego sklepu, bo chcieliby później skorzystać z bonusów, które im się należą.

Lojalność zawsze wychodzi na plus

Kiedyś były hasła, które ciągnęły za sobą tłumy, były też takie słowa, które kojarzono zawsze dobrze i przyciągały do siebie osoby z jednej dzielnicy. Tacy ludzie, którzy wychowali się na jednym trzepaku zawsze pozostawali wierni swym zasadom i sobie, jako ludziom. Na tym właśnie opiera się chęć przyciągnięcia do siebie klientów przez różne marki.

Dwoje uśmiechniętych ludzi

Autor: Fabrice Florin
Źródło: http://www.flickr.com
Choć oczywiście jest to już całkiem inny poziom lojalności. Jednak, kiedy bazuje się na pozytywnych skojarzeniach, a na pewno lojalność jest określeniem pozytywnym, więc łatwiej przyciągnąć do siebie klientów. Dlatego programy lojalnościowe są tak dobrze przyjmowane. Jednak nawet w programach lojalnościowych są pewne rozgraniczenia. A to zależy od firmy, która albo przykłada się do programu, albo stawia na ilość. Są firmy, które wysyłają zaproszenia klientom objętym programami lojalnościowymi na spotkania, a są firmy, które wręczają lojalnym klientom maskotkę przy kasie.

Zainspirował Cię ten tekst? Masz chęć napisać pewne komentarze na nasz temat (https://ofertydeweloperskie.pl/oferty/mieszkania/sprzedaz/wroclaw/fabryczna/maslicka/)? Będzie to dla nas niezwykle przyjemne przeżycie.

Wiadomo, że najwięcej jest zależne od tego, jaki profil ma przedsiębiorstwo. Inny program lojalnościowy wymyśli sklep spożywczy, a inny program lojalnościowy będzie miała popularne marka samochodowa.