Dla każdego wytwórcy rozmaitego rodzaju produktów, ważne jest żeby odróżniać się od innych, co gwarantują znaki towarowe

Dla każdego wytwórcy rozmaitego rodzaju produktów, ważne jest żeby odróżniać się od innych, co gwarantują znaki towarowe

Współcześnie konkurencja pomiędzy rozmaitymi firmami jest czymś całkowicie normalnym. Występowanie konkurencji należy uznać za zjawisko pozytywne, lecz pod warunkiem, iż występuje ona w odpowiedniej formie. Nie powinny więc dotyczyć jej takie przypadki, kiedy staje się ona nieuczciwa, dochodzi do manipulacji czy różnego rodzaju nadużyć. Istnieje cały szereg uregulowań legislacyjnych, jakie mają na względzie ochranianie interesów uczestników obrotu gospodarczego.

firmowe ulotki

Autor: Menno van der Horst
Źródło: http://www.flickr.com

Jednym z instrumentów, które mają na celu zabezpieczanie wspomnianych przywilejów, w tym przypadku dotyczących unikalności produktów, są znaki towarowe. Przy opisywaniu wzmiankowanego uprzednio zagadnienia, po pierwsze należy udzielić odpowiedzi na pytanie, co znaczy wyrażenie znak towarowy? Jest to więc ochraniany przez prawo, niepowtarzalny element, który ma na celu odróżnienie jakiegoś produktu od pozostałych obecnych na rynku. Może on przybierać rozmaitą postać, nieograniczającą się tylko do form graficznych.

Słowo, obrazek, kompozycja barw, a nawet melodyjka – te wszystkie formy może mieć znak (polecamy ważny link) towarowy. Urząd patentowy zajmuje się rejestrowaniem znaków towarowych i patentów na terenie Polski, oczywiście pod warunkiem, iż zgłaszany znak spełni konieczne warunki, ponieważ, jak powiedziano już uprzednio, celem istnienia charakteryzowanych znaków jest odróżnianie się firm od siebie wzajemnie, czy inaczej mówiąc zabezpieczanie przed pomyłkami czy celowymi kłamstwami, które mogłyby wprowadzić odbiorcę w błąd co do pochodzenia i jakości towarów.

Wyjątkowo trudno byłoby w tym wypadku stosować rozwiązania legislacyjne, które nie zostawiałyby miejsca na indywidualną interpretację konkretnych przypadków. Dokładne zagłębianie się w aspekty legislacyjne dotyczące znaków towarowych trzeba raczej pozostawić fachowcom, między innymi z powodu tego, iż naprawdę dokładna znajomość prawa autorskiego jest konieczna, żeby zrozumieć niektóre zagadnienia z tego zakresu.

badania marketingowe w firmie

Autor: TedsBlog
Źródło: http://www.flickr.com

Warto jednak wiedzieć generalnie o tym, jakie warunki muszą być zrealizowane, aby możliwa była rejestracja znaków towarowych. Żeby znak mógł być zarejestrowany, nie może być tożsamy z dotychczas zarejestrowanym znakiem ani do niego mocno podobny. Znak musi być rzecz jasna zgodny z wymogami w kwestii oznaczeń geograficznych i nie naruszać praw osób trzecich.