Czy tzw. programy lojalnościowe mogą być skuteczne?

Czy tzw. programy lojalnościowe mogą być skuteczne?

Programy lojalnościowe już na stałe weszły w taktykę wielu polskich firm, jakie dostrzegły zyski płynące z ich realizacji.
Od wyboru docelowej grupy zależy, jak będzie wyglądała akcja, albowiem programy B2B trochę różnią się od siebie.

programy b2b

Autor: Franc Gardiner
Źródło: Franc Gardiner
Na szczęście na rynku funkcjonują profesjonalne firmy, które specjalizują się w przygotowaniu a także kierowaniu lojalnościowymi programami. Ich wiedza oraz doświadczenie pozwalają stworzyć atrakcyjny projekt, który przyciągnie uczestników oraz utrzyma ich aktywność na długo. Programy lojalnościowe mogą służyć rozmaitym zamiarom. Najczęściej wykorzystywane są między innymi do budowania pozycji rynkowej, uzyskiwania nowych a także retencji dotychczasowych klientów czy też też utrzymania z nimi ciągłej komunikacji. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie rozwoju jest organizacja a także poszczególne towary, z jakimi barierami rynkowymi firma się spotyka albo od poziomu konkurencyjności w konkretnej branży. Jednak ażeby plan wsparcia sprzedaży spełniał swoje zadanie, musi być ciekawy, angażujący, lecz przede wszystkim zapewniać realną korzyść.
Podstawą przygotowań jest nadmienione zdefiniowanie celu postępowania – najlepiej spójnego ze strategią firmy, lecz też odpowiedni dobór docelowej grupy, do jakiej projekt będzie skierowany. Od tego zależy metoda jego komunikacji, wybór mechanizmu a także dobór nagród. Jednakże czy można przygotować jeden program skierowany do tak zróżnicowanych odbiorców? Wszystko zależy od segmentu, w którym funkcjonujemy.

Jednak bez względu na to, czy program skierowany jest do partnerów biznesowych, czy do klientów, jedno jest pewne, liczy się końcowy efekt, osiągnięcie konkretnych wskaźników czy też zwrotu inwestycji.