Czy rzeczywiście programy lojalnościowe są efektywne?

Klient jest najistotniejszy – w szczególności taki stały klient! Jeżeli któryś biznesmen sądzi inaczej, powinien bez zwlekania zmienić własną mentalność, bo polscy klienci są coraz mądrzejsi, czyli wyczują, że np. stacja benzynowa, restauracja albo salon fryzjerski w zasadzie nie umieją zadbać o klientów. Skoro na naszym rynku działa wiele firm, konkurencja jest niesamowita, nieusatysfakcjonowany klient odejdzie do konkurencji. W sumie nie trzeba być jakimś geniuszem, aby móc dojść do tego typy wniosków.

Karta kredytowa na zakupy

Źródło: http://pixabay.com/

A poza tym, nawet jeśli klient (www) jest doskonale obsłużony, często ze zwykłej ciekawości poszukuje innych usługodawców – na przykład wiele kobiet nie ma ulubionego salonu fryzjerskiego.

Szalenie nam przyjemnie, że poświęciłeś swój czas, by przejrzeć ten tekst. Jeśli czujesz ochotę na inne, to kliknij link opakowania termiczne i przejdź do kolejnej witryny.

Jednakowoż w interesie właściciela biznesu jest to by mieć grono zaufanych klientów. Tych ludzi, którzy umieją pokazać własne przywiązanie. Stały klient jest prawdziwym skarbem. Regularnie daje zarobek, poza tym, w większości przypadków poleca świadczone przez nas usługi własnym przyjaciołom, rodzinie, sąsiadom z ulicy, itp. W jaki sposób pozyskać w takim razie znaczną liczbę stałych klientów tzw marketing relacji.

Efektywne, choć tak naprawdę nie w każdej branży, są wszelkiego rodzaju programy lojalnościowe – a więc np. kobieta, która będzie w naszym zakładzie fryzjerskim stałą klientką, po powiedzmy 15 wizytach będzie mogła nie zapłacić za fryzurę. Wiadoma sprawa: przeciętna polska kobieta lubi zmieniać swój wygląd, lecz na nieszczęście nie posiada zbyt wielkich pieniędzy. Zakład fryzjerski, który oferuje zniżki oraz gratisy dla stałych klientów pewnie będzie częściej odwiedzany. Po co zmieniać fryzjerkę, jeśli czeka się na okazje?

Jednakże trzeba napisać, iż znaczna część przedsiębiorców to najzwyczajniej w świecie cwaniaki – a więc ustalają regulamin tak, że odebranie gratisów nie jest możliwe. Trudno sądzić, że takie cwaniakowanie zostanie docenione przez klientów. Pewnie wyrolowany klient nigdy nie odwiedzi naszej firmy, na dodatek zrobi nam kiepski PR wśród swoich bliskich. I tak program lojalnościowy może dać dużo profitów, a więc nie ma żadnego sensu w rolowaniu ludzi. Jest 2014 rok, czasy dzikiego kapitalizmu, dawno minęły. Powinniśmy to wiedzieć, w końcu jesteśmy biznesmenami.

Więcej na